Wednesday, September 15, 2010

MY RAYA YANG "RAYA"

As usual, waktu nak dekat2 raye, still takde semangat nak beraye sampailah petang sebelum raya... time tu lah bersemangat nak hias rumah, decorate ruang tamu, sampai unsur pokok2 hutan pon dimasukkan dalam deko! hiks.. almaklumlah, beraye mesti berpada.. besederhana itu adalah baik kan??

walopon takde baju raye baru untuk ditayang bersempena raya, mak aku n aku tetap bersemangat menyambut raya... gigih menyungkil pokok2 hutan kemudian dimasukkan dalam pasu untuk menghias ruang tamu.. hoho! boleh laa.. daripada tadek pape kan??

Malam rayer mula lah anak beranak nak gedik2 carik baju , bunga plastik bagai... Mak sempat beli kasut sandal untuk berayer... (sori mak.. saye tidak bekerja lagi dan tadek duit nak belikan ape2.. T_T.... insyaallah kalau ade rezeki, next time kita beli sesame, belki baju santek2, all set ok!.. :)))
sempat juge belikan sehelai baju dan sehelai seluar jean untuk adik bongsu aku
n for me,
mak belikan aku sandal walopon sudah berkali2 aku menolak, kesian, sepatutnye dah besar panjang nie tak seharusnya mak yang menggung aku. oh bersyukurnya aku.. Alhamdulillah....

seperti biasa, 1st raya, pergi rumah nenek dan sedare mare, petangnya, ziarah kubur arwah Abang dan Abah,(both gone since 2005) Al-Fatihah untuk mereka, moga2 bahagia di alam sana.. Amin...

2nd day and 3rd day memang penat nak mati sebab berduyun2 sedare mare datang ke rumah.. huhu....memang tido mati laa lepastu...

4th day of raya
Beraye rumah ex-supervisor aku time latihan industri, kak za n Abang lan, Berjam2 jugaklah berayer rumah dia sambil makan mee kari dan sesi bergosip.. aku dengar jah ok! haha

5th day of raya:
aku, fatin, yanti, dayah,adiq n sapi sesame berayer rumah2 cekgu sekolah...! macam2 gossip ade n ade juge sesi luahan rasa... ade cikgu kata "eh apis, kamu dah besar" ade jugak yang kata "eh kamu dah GEMOK" ish3! sesungguhnya mereka adalah pendusta.. hiks!

6th day
beraya rumah teman2 rapat di kampung! seronok sangat!! exchange story, cerita pengalaman semua.. sangat interesting.. lagi2 life kawan2 aku yang dah menempuhi alam pekerjaan... :))

overall, raya tahun nie sungguh "raya" haha

can't wait untuk berayer n membirah bersame ISSt esok! haha (itupun kalo jadik)

2 comments:

.:iss:. said...

sundal!!!! bahahahaa. uols dah membirah dengan adiq ke? choy sangat ni!!!

phizz88 said...

dah nok! tapi raye rumah cikgu jjah... n patu dia kena temankan abang dia g rumah sedara chooy si adiq tuh! TP_T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...