Saturday, July 17, 2010

Menagis Dalam Tidur



Ahad 2.00am
aku tidur kat bilik daus, sebab saje gedik-gedik nak tido bilik orang walaupun dah ade bilik sendiri...:))


ahad pukul berapetah pagi..
Kedengaran daus bangun memecah keheningan pagi... dia tutup suis kipas, pastu dihidupkan balik.... x kedengaran suara ayam berkokok lagi.. erm.. kat UTM ade ayam ke? adeh....! pastu tanpa segan silu, aku trus sambung tido!
Dalam mimpi, aku dikejutkan dengan satu penceritaan agung tentang kehidupan seorang remaja yang maha dashat lagi mengayat hati.. sedih dan tragis sampai aku mengalirkan air mata ketika tidur... aku teresak2 cam dunia ni will end soon... ape yang aku mimpi pun samar2 belaka. yang aku ingat dalam mimpi tuh ada orang dalam satu rumah, miskin, papa, dan berhenti kerja kerana mahu menjaga ibunya yang sakit, pada masa itu, dia sedang mambasuh beras di sinki sebab nak buat bubur untuk ibunya.... pelik sekali,aku seperti dapat merasa setiap hibaan dan rintihan remaja itu sepertinya remaja yang diceritakannya adalah aku..

.sayu betul tengok keadaan kanak2 ni..

segannye.. aku pun taktau aku melalak ke hape ke mase tido.. daus mesti tgah freaking out sekejap...Aku pun bangun....aku intai kat katil, fuh lega daus tengah tido.. kalau tak, malu i kalau dia tengok i nangis dalam tido.. buruk bebeno...


aku tgk jam, Kul 6.30am... ok, mungkin mimpi tuh kejutkan aku dari lamunan dan dodoian tido.. sekarang, chop chop!!! masa untuk sembahyang!!!

4 comments:

Fatin Nurul said...

hahaha..mak oi....
dahsyat gila mmpi...
sadis gila....

phizz88 said...

haha.. memang sedih gilaaa!!!!!!! gilaaa sedihhhhhhh realll punyeeee!!

Unknown said...

naseb baek daus x nampak...kalau x, jatuh saham...
kan3???
muahahaha....

phizz88 said...

hahahah! haruss! naseb bek!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...