Monday, August 30, 2010

antara mitos, lagenda dan fakta

dulu mase kecik2 aku selalu kenna tipudan dimasukkan dengan anasir2 mistik serta lagenda.. biaselah.. iols datang dari desa! x gitoh??? n i'm proud to be born in kampong.. tataw kenape.. mybe banyak "life" kot compare rakan2 aku yang len duduk di bandar.. sampaikan tembakul pon takpenah tengok.... larikks! ok dah lari topik!

1) baring tertiarap sambil angkat kaki

mase zaman kanak, aku slalu wat keje sekolah kat depan tv sambil baring tertiarap sambil julang kaki kelangit pastu hayun2 persis penari akrobatik T_T
pastu mak mula lah stat menyound2.....jangan meniarap sambil angkat kaki!! nati mak mati cepat...!



sebab aku sayang sangat kat mak aku, dulu aku pon ikot je lah.. gigih duduk bersila sambil terbongkok2 buaty kerja sekolah yang cekgu bagi.. T_T
aku tak kenal plak jantan neh.. weh pinjam gamba kejap yer kat google ade gamba nih jah.. ekekek!

faktanya: haruselah kepala tuh lebih mulia dari dari kakai thats why orang tua tak suka kalo kita julang2 kaki cenggittu kan?????

2) kalau orang ketuk pale, kita kena ketok dagu arah ke atas

kenape kenape?? aku memang percaye gile dengan mitos nih..! oh tidak!!! koser sangat!! dulu kat sekola kawan2 suke men ketok2 pale n men 2 sampai terhantook! ..
lepas kena ketok, sume pon statla ketok2 dagu dorang sbb nanti kalo x ketok, uols jadik pendek! aku tengok kawan2 yang gigih ketok2 dagu dorang sama jah.. tetap katik...! so, its totall fake ok! ahahaha!


3)jangan tunjuk jari ke arah pelangi
oh yang ini sangat tak tahan!!! dulu mase kecik, sebelum ujan atau selepas ujan suke tengok pelangi.. pastu jerit2 pelangi2!! motipnye batak lah kan?? sekali sekala jumpa pelangi katanya.. ! lagi best kalo tengok ramai.. then adelah sorang dua mahluk allah yang degil jugak menuding2 jari kat pelangi... tak smpai sesaat, dia pon kena tegur ngan kawan dia.. WEH!! JANGAN TUNJUK2 la!! NANTI JARI KO KUDUNG...macan nie!!

abes tuh? kalo aku tunjuk ngan mulot, mulot aku kudong la???? ahahhaha! antara kawan aku, akulah paling degil n susah nak pecaye kate2 dorang...! pastu kawan aku mulelah keluarkan teori yang pelangi tuh ade sejenis beam ala2 x men punuer laser yang boleh zap jari korang...

ohh!! tetiba aku seram. from that moment, aku trus pecaye kawan aku bulat2!! setelah meningkat dewasa, baru aku tahu pelangi terbentuk hasil dari pembiasan cahaya sahaja!! hanjing sangat!! sampai sekarang kalau aku terbayang muka kawan kau tuh aku rase cam nak seterika jah bibir dia cam si pek ha seterika si nirmala bonat!
tataw kenapelahh ak minat sgt nk upload gamba perempuan nie...T_T



ok tetibe malas plak nak sambung... k sambung lenkali yea.. babai!

5 comments:

david archuleta said...

Masalahnye ko buat keje skola ke kecik2x dulu! :P koser giler. haha. wei rindu nak tandang rumah ko, habiskan kuih raya gituuu~ hahaha. Nak blik kampung raya.. T.T

phizz88 said...

gaga!! aku rajen ape... sekali sekala je wat keje sekolah sebelum loceng pagi...huahuahua!!! haha.. rindu kat ko yang perabih kuih raye kat rumah aku..! hahahhaha!!

.:iss:. said...

sundels!! fakta salah! orang kertu tak kasik julang kaki ke langit sebab org dolu2 kan pakai kain jah... nan hado boxer or brief... so bayangkanlah apa yang tersingkap kalau uols julang kaki ke langit!!! bernanah bijik mata!!!

larik

phizz88 said...

ahahaha!!! nampak toot..! tapi orang dulu2 kn dah ade pouch brief thingy..! my granpa ade gune per...! hiks!

.:iss:. said...

pouch brief tu apa sundal???? JOCKSTRAP KAH???? omg kinky sangat ni!!! bahahahha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...