Friday, March 19, 2010

kisah aku dan hantu....

HANTU KOPEK = HANTU TE*EK????

tetiba trase nak tulis pasal hantu plak selepas dengar scary insiden dari one of my frenz , pasal perwujudan entiti di dalam biliknya....

hehe..
x semena2, aku teringat pula pasal cita hantu zaman kanak2....
dulu, mase kecik2 aku selalu ditaakut2kan dengan macam2 hantu.... banyak pantang larang! asal tengahari buta, mesti kena balik rumah, petang2 dah nak maghrib pon same....!
ibuku selalu menakut2kan aku dengan hantu kopek... jangan balik lambat2! nanti kena sorok dengan hantu kopek baru tau!

dalam kotak fikiranku, bila cakap pasal kopek, aku tebayangkan sejenis kaum hantu yang mempunyai wajah hodoh dan kulit yang terkopek2.... eiii!! takutnya!!!
gambar hantu nie diambil dari google. almaklumlah, hantu zaman sekarang dah pandai guna produk2 kecantikan.... at least maybelline taw theolls pakai! uols mampooo????!!!


sama seperti di rumah nenek aku, dulu2 kengkadang nenek aku bawak aku balik rumah dia... temankan dia....
pastu budak2 kan? harusla boring asek duduk di rumah jer.. tengoki nenek makan sirih,(makan x ajak!) pastu tengok dia tido... pelagi... harus aku roger2 anak jiran sebelah rumah nenek aku tuh utk bermain2 tengahari buta...

tapi budak kecik.. manelah tau panas kan? yang dia tahu bergumbira, berseronok...
pastu tak sampai satu jam maen, terdengar suara nenek aku menjerit2.....!

apiss!!!!!!!!!!!!!! Haaa! main kat kebun tuh lagi! nanti kena sorok dengan HANTU TETEK baru tahu!!!!nanti dia simpan kat TETEK pastu bawak lari....! (dengan pelat jawa totoknya itu)


hantu tetek.. fuyo!!! hantu ini dikatakan mempunya sepadang buah dada yang sangat labuh dan mampu menyorokkan kanak2 tanpa dapat dijejaki oleh orang2 biasa, meinkan pawang handalan atau ahli nujum!

lebih kurang macam ni la rupanya... kot..

kini, aku sudah besar, selepas menjalani kehidupan di matrik, dan setelah bergaul dan berkawan dengan bermacam ragam dan bahasa manusia di setiap ceruk malaysia, baru aku dapat tahu yang perkataan kopek itu membawa maksud buah dada.. hiks!

info ini tetiba mentriggerkan ingatanku pasal kisah hantu kopek zaman kanak2 ku... rupa2 nya.. hantu kopek adalah juga si hantu tetek..

info ini diverified juga oleh mak aku, setelah aku bertanya sendiri secara live mengenai kemusykilan tersebut...

nampaknya, hantu kopek memnag popular satu masa dulu...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...